Νερό: Είμαστε ότι πίνουμε;

Νερό: Είμαστε ότι πίνουμε;

Ένας μέσος άνθρωπος θα πρέπει να πίνει 1,5 με 2,5 λίτρα νερού καθημερινά ώστε να αναπληρώνει τα σωματικά υγρά που χάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Συνοπτικά οι βασικές λειτουργίες του νερού είναι οι εξής:

  • Το νερό παίζει καθοριστικό ρόλο σε πάρα πολλές λειτουργίες του σώματος, καθώς σχεδόν όλα τα συστήματα του οργανισμού εξαρτώνται από αυτό.

  • Το νερό mεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο στα κύτταρα

  • Το νερό pροστατεύει τα όργανα και τους ιστούς

  • Το νερό sυμβάλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του γαστρεντερικού συστήματος

  • Το νερό dιευκολύνει την λειτουργία των νεφρών και του ήπατος, απομακρύνοντας τα άχρηστα υποπροϊόντα του μεταβολισμού

  • Το νερό ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος

  • Το νερό ενυδατώνει τις αρθρώσεις και την επιδερμίδα

  • Το νερό συμβάλει στη διάλυση των ιχνοστοιχείων και άλλων θρεπτικών συστατικών, ώστε να απορροφούνται καλλίτερα από τον οργανισμό, και σε πολλά-πολλά άλλα…..

 

Την κατανάλωση του νερού μπορούμε να την αυξήσουμε ως εξής:

  • Κρατάμε ένα ποτήρι/ μπουκάλι νερό δίπλα σας προσπαθώντας να πίνουμε από αυτό όσο συχνά μπορούμε.

  • Ζητάμε πάντα νερό με το ποτό, αναψυκτικό ή τον καφέ που παραγγέλνουμε.

  • Ξεκινάμε το κάθε γεύμα/ μικρογεύμα με ένα ποτήρι νερό.

  • Όταν βγαίνουμε για περίπατο, παίρνουμε μαζί ένα μπουκαλάκι νερό.

  • Τα ενδιάμεσα σνακ να είναι χυμός ή τροφές πλούσιες σε νερό.

  • Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα, πίνουμε αρκετό νερό και κυρίως όταν έχει ζέστη.

  • Καταναλώνουμε μισό με ένα ποτήρι νερό κάθε 15 με 20 λεπτά κατά τη διάρκεια της άσκησης, χωρίς να περιμένουμε να διψάσουμε.